tisdag 23 oktober 2012

Ny vecka

Denna vecka är egentligen meningen skulle vara min vilovecka. Men förra veckans träningstimmar visar nog att jag borda klara av mera träningstimmar.

Måndag morgon Simning:
-200m uppvärmning
-500m teknik (sculling, enarmssim, demont, supermans, tarzan sim, fingertoppsdrill)
-6*100m
-sen hann jag inte mera då jag stått i duschen och frusit alltför länge

Måndag kväll ute-WOD och trainer pass

WOD
5 x
-30 kb swing
-30 push up
-30 djupa knäböj
-spring, jogga ca 500m

Det blir 150gånger / övning. Min svaga länk är push ups, men klarade av dem med lite vila emellan. Jag körde dessutom bara 15st åt gången, alltså 2 (15 swing, 15push up, 15 knäböj). Push upsen skall förstås göras på tårna med händerna i brösthöjd och armbågarna nära kroppen. Efteråt 30min på trainern.


2 kommentarer:

  1. You did the wod absolutely right! The idea is to do all the reps (clean) as quickly as possible. If you need more rest, it is perfectly ok! Next time try to increase your pace! Certainly lacking now a 10kg weight vest that gives this wod little more "spice" (like tabasco on a pepperoni) ...
    Sincerely. M :-)

    SvaraRadera