måndag 8 oktober 2012

Massor av regn och lite träning

Det blev ingen långlänk alls i helgen, skulle säkert ha regnat bort om jag försökt. Gjorde mitt bästa för att knåpa ihop ett snabbt styrketräningspass på fredag. Att komma på ideér för träningsupplägg är inte min starka sida. Annars har jag ganska vild fantasi, men när jag skall planera ett träningspass är den som bortblåst. Har ändå fått till 2st. de senaste dagarna (det ena med hjälp av Eliisa). Mycket lättare är att sno färdiga pass från olika bloggar.

Fredag kväll ett snabbpass hemma
AMRAP 10 minuter
10 pull ups
25+25 stiga upp på en stol med vikter i händerna. (var noga med att räta ut höften då du stigit upp på stolen)
50 armhävningar
50 squat med vikt
20 axlar med vikt
Sen
5 min plank variationer
3 min rygg
2 min crunches

Lördag
*Morgonjogg i lervälling och ösregn.
*Eftermiddag: Giraya teknik pass + lite sandbags. 
Min teknik är rätt usel och dessutom är jag riktigt rädd för stora vikter. Att pressa hårdare då jag springer går hur bra som helst (de värsta som kan hända e väl att svimma i ett dike) men med en "jätte tung" girya kan jag bli mos om jag inte aktar mig. Till sist fick jag köra en kort Tabata med en sandbag. Det var riktigt svårt att hålla i den, fast M tog ut det mesta av sanden. Egentligen vägde den nästan inget alls (fast det iddes jag upplysa coachen om).
Ida fattar inte vad sjutton vi gör ute i regnet

Söndag
*Morgon power walk med stavar och ryggsäck.
*Crossfit: Dagens WOD överraskning: Löp 5km på max, eget val inne eller ute. Den här gången vann förnuftet, jag sprang inte. Eliisa och jag hittade på en egen WOD istället

WOD      AMRAP 20 minuter
10 kettlebell swing
10+10 1 leg deadlift
10 crunches med 6 kg boll
5 ring roses, benen mot väggen
10 kliv upp på en stol/box
5 trusters 20kg

*Kvällens planerade Bodybalance pass blev utbytt mot tortillas, syster yster och TRX



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar