fredag 26 oktober 2012

Snö & ute WOD

Onsdag kväll blev det en riktigt bra mountenbike tur. Först runt skidspåret med Ida och sen cyklade vi vidare längs grusvägar i skymningen, 1h43min.

Torsdag morgon standard PowerWalk i skidspåret med viktryggsäck och Ida, som hoppade och skuttade framför. Körde också
3 x (ryggsäcken på förstås)
20 utfallsteg
10 armhävningar
plankan

Torsdag kväll blev det ute WOD tillsammans med M. För sån här träning är det nog bra att vara två, jag skulle aldrig själv orkat ta mig igenom alla övningarna igen och igen..

WOD
Sammanlagt 75 reps av alla 10 övningar i vilken ordning som helst.
*Slå med slägga på ett traktordäck
*Rulla traktordäcket + jämfotahopp igenom det
*TRX Atomic Push Up
*Bear Hugg Squat med ca 35kg sandsäck, alternativet var Goblet squat med 16kg giraya då jag skulle ha dött under sandbagen
*Sandbag Fusion Jammer (TRX, lilla sandbagen, squat och press säcken från axel till axel, luta framåt)
*Medicin Boll Slammer
*Giraya Row 12kg
*Biceps i TRX
*Hamstring Curl i TRX
*Giraya 16kg, side to side (magövning)  

Jag hade glömt pulsklockan, men hela träningen räckte lite över 1h20min. Bra Träning!! Jag klarade bara att rulla traktordäcket 25ggr. Sen sa axeln ifrån, så jag hoppade bara ignom det efter det. Tog lite extra av de andra övningarna som straff.


TRX och sandbagen för Fusion Jammer syns i bakgrunden



Avslutade kvällen med en super god älgfilé som M grillat i öppna spisen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar