tisdag 19 februari 2013

Vecka 7



Skulle behöva skärpa till mig med simningen. Annars helt bra vecka. Styrka ons, fre på gymmet, söndag hemma.

Fredagen på gymmet
5*5 squat 50kg (lyckades nudda pallen jag hade bakom mig hela 4ggr. Alltså försöker våga gå ned i 90 grader)
5*5 militärpress 30, 30, 40, 35, 35kg (blev till push press med 40kg)
5*5 marklyft 50, 50, 50, 60, 60kg
3*10 biceps curl med stång 18kg
3*10 triceps

På lördag bestämde jag mig för ett långpass i löpning: 40min på trainern och 1,5h lugn löpning (inkl. 2*1km fartökning). Kom på att eftersom jag inte har nåt marathon mål i år, så Behöver jag inte egentligen löpa mer än 1,5-2h. Tänker försöka köra mina långpass med inslag av cykling

På söndag lata jag mig halva dan, men sen blev det MTB och picknick. Cyklade över isen. Det gick inte fort alls att cykla i mjuka skoterspår, men Ida fick vara med och det blev en riktig tung springtur för henne. Då vi kom tillbaks till bilen, fick jag för mig att cykla ända hem. så det blev +10km till. Hastigheten på isen blev i medeltal 8,5km/h. Det säger ju en hel del om föret fast det inkluderar en del snöpulsing+cykelsläp också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar