tisdag 26 februari 2013

Solskens energi

Med måndagen kom solskenet. Tänk vad lite sol kan påverka energin. Mina höftböjare var dock inte med på nån träning måndag morgon. Då jag skulle ta på mig skorna, måsta jag faktiskt lyfta in foten i skon.

För att våga åka på simkurs (utan att drunkna) på kvällen. Så åkte jag raka spåret hem efter jobbet och for ut med Ida på en solskens löptur. Kändes som att det var dags att inte bylta på sig så där jätte mycket kläder. Och oj, vad det gick lätt då man hade några mindre lager påpylsning. Benen rullade också bra. Höften blev mjukare och solen sken. Ville inte alls sätta mig i nån bil igen.

Simteknik driller
-superman med 6 sparkar
-(simma och andas till höger 25m, andas till vänster 25m, andas på vart tredje tag 25m och på vart femte tag 25m) x 3
-simma och dra fingertopparna längs vattenytan
-simma och i varje armtag klappar du dig själv på rumpan, axeln och huvudet
-simma "lång hund". Istället för att föra fram armen ovanför vattnet i frisim, för du den framåt under vattnet.

Dessutom tränade vi volt vändningar. Mina ben klarade sig igen nätt och jämt undan kramp. Det måste ju bara betyda att jag blivit bättre :) 

Då vi var färdiga, dvs. då jag hade huvudet ovanför vattenytan tillräckligt länge. Så hörde jag att de körde vattenjumpa med musik från musikalen Grease. En del musik gör mig full av energi på en sekund!

Senare på kvällen drog jag fram min gamla hushålls assistent för smoothie making; selleri stjälkar, kiwi, banan, avokado, blåbär, röda vinbär, A-yoghurt, torkade nässlor, chiafrön och chlorella. Toppade med kvarg och nötter. Blev så tjockt så jag åt med sked. Smakade mest blåbär även om färgen ser lite farlig ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar