måndag 25 februari 2013

Söderfjärden Runt

I går (söndag) var det dags för den årliga utmaningen att skida runt Söderfjärden 27+3km. Första gången jag skulle testa rutten utan sällskap. Det utlovade solskenet syntes det inget av då jag åkte iväg. 


De var lite plus grader så något fäste hade jag inte och glidet hade också försvunnit verkade de som. Det var bara att kämpa på. De 10 första kilomterna var det inget skidspår att tala om heller. Efter det började det faktiskt finnas ett skidspår att skida i. 

Efter ca 18km hann några bekanta upp upp mig och frågade så snällt om jag behövde fäst valla. Vilken tur! Tack! Frågan är om jag inte skulle ha varit i skogen ännu annars. Tog långpaus vid Öjberget och åt en super god bulle. Då jag stakade i väg därifrån had jag fäste! Det gick att skida! Dessutom tittade solen fram och söderfjärden blev riktigt vacker.




Humöret lyckades jag hålla uppe hela vägen. Armbågen började förstås trilskas redan efter en 6km. Inte bra. Knät kändes av ibland. Och några timmar efter skidturen så stelnade höftböjarna. 

Men efter att ensam gnatat på i 4h, så känns pannbenet lite tjockare. Cykellänkar på 4h i sommar känns inte så omöjligt mera!

Välbehövlig middag efteråt; lax, blomkålsmos och grönsaker. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar