fredag 22 november 2013

Äntligen snö, WOD & höften

Åkte direkt till fysioterapeuten igår efter jobbet. Denna gång visade jag exakt vilka rörelser som inte fungerade med högra sidan. Efter en timme hade han tryckt och masserat så jag låg dubbelvikt över mina ben. Med högerfoten mot vänsterlår (sittande) kunde jag äntligen sträcka ut höger hand till vänster fot. Jag blev faktiskt så mjuk så både mage och bröst låg längsmed vänster ben. Efter nån timme så hade jag förstås stelnat till en del. men höften fungerade ändå helt ok.

Igår började det äntligen snöa! Äntligen.

Hann också med en kort och effektiv WOD. Så skönt att bara köra som man blir tillsagd ibland.

WOD 10min
Kettlebell swing med 2 händer i 10min. 

Man får Inte lägga ned kettlebellen. Om man måste vila, vilar man med kb i handen/mot bröstet. Jag körde med 16kg. Svingade den ungefär till brösthöjd. Försökte räkna men blandade bort mig hela tiden. Det här var mental träning också kan jag säga! Jag klarade 6min utan att fråga hur länge det var kvar. 

Efteråt körde vi ännu 2*2min en magövning med clubbells. 

Det här lanserades idag: StockholmSwimRun. Det skulle vara ett äventyr.

Snabbt kvällsmål

Ägg från en gård i byn
Fredag morgon och simning

200m uppvärmning
100m teknik (en armssim och superman)
100+200+300m paddel&dolme
4*50 hårt
100m lätt superman sim



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar