tisdag 18 juni 2013

Test dag

Idag var det då dags för en utmanining. Minst 90 km cykling all alone. Satt på trappen i solen en bra stund och begrundade. Plan A, var via Petalax till Korsnäs. Men det blev en helt annan plan, som jag grunnat på ett tag halft omedvetet.


Då jag trampat på en stund, kom jag på tanken att ta vägen via Övermark till Korsnäs. 1,5h gick rätt bra. Men sen slog motvinden till. Första etappen blev slutligen 75,33km på 2h42min. Snitthastiget 27,9km/h. Fikapaus hos mamma och pappa på ca 1h. Hann trycka i mig kornflex med mjölk, smörgås och 3 av mammas kanelbullar.. Andra etappen från Korsnäs till Malax i sido-motvind blev medelhastigheten 30,3km/h (tack vare bullarna?). Sammanlagt 106,97km cykling. 

På med löpskorna, jogga uppför backen hem, hämta Ida och fortsätta i skidspåret. 3km löpning på 16min, (5:27 min/km). Fick fruktansvärt ont i ena sidan den sista kilomtern. Man skall tydligen inte stoppa i sig så där mycket gott 1h före löpning.

Och så ännu 1h simning med Mastersgruppen. Kämpade på så gott det gick, totalt 2,3km.
Sammanlagt 5h träning denna tisdag.

Hade med Maxims flytande energi gel (gillar det mycket mer än det vanliga trögflytande sörjan) och energidryck. Magen fungerade ok.

Nu tänker jag inte röra en fena.

välförkänt måltid

Ida kan det där med att ta det lugnt


Måste ju bokföra måndagens träning också. 1,5h cykling 24,9km/h. Här var jag redo att ge upp. Min tävling skulle ju ta en evighet i den där farten. På kvällen löpskola. Mossträning. Geggigt värre. Ibland gick vattnet upp till låren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar