måndag 17 juni 2013

Vecko statistik


Vecka 24
Vecka 24 blev en vilovecka med 2 dagar total vila. Säkert bra så eftersom jag nu har 2 veckor semester och tänker köra mängd. Dessutom är triathlon lägret helgen efter midsommar.

I lördags fick jag ändå till en långlänk. Den längsta sen marathonet juli 2013 tror jag. Tog det helt lugnt, sprang största delen på grusväg.
Hade Alfa lånad till första delen av långlänken
 
De sista 5km fick Ida var med, då sprang vi i skidspåret
Jag har snöat in mig på rabarber. Det ska vara rabarber till allt. Nästan åtminstone. På gröten, på kvargen eller t.ex. som efterrätt på bilden.


I rabarber krämen lägger jag 3-4 rabarber stjälkar, 1 äpple, 100g jordgubbar. Det är allt sötma som behövs enligt mig. Koka i 10min. Låt svalna och toppa med en blandning av vispad grädde och turkisk yoghurt.

mera rabarber

Hittade äntligen en lite större blåbärspåse på Prisma 1kg
 Vilken tur blåbären blir mogna fort. Jag behöver dubbelt mera än i fjol tror jag.

På söndag blev det ca en timma i skogen medan Ida spårade. Efteråt fick jag chansen att träffa en av Idas valpar, som jag inte sett på ca 4 år.

Gläntamarkens Amor

 Och så måsta jag ta en bild av jätte hamburgaren. För jag äter ju långt ifrån alltid nyttigt.

En Malax storjetari

2 kommentarer:

  1. Va fin Amor e! Jag e också lite insnöad på rabarber just nu, speciellt rabarberkräm! Men tyvärr böri vår rabarber på villan va slut :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      jo det är kräm som jag äter mest också. Funderar lite att testa rabarber saft också, men då går det åt så mycket tror jag.

      Radera