tisdag 17 december 2013

Julfrukost

Vaknade till ljudet av kaffebryggaren, typ 05:30. Efter att blivit serverad frukost med gröt, ägg, kaffe och pepparkaka fanns det energi för en joggrunda med Ida. Samtidigt test av att springa med gröt och ägg i magen. Joggade iväg på GU puls. 5km med Ida och fullmåne som sällskap. Nu börjar det faktiskt bli jul. Jag önskar mig snö!

Jag har annars skickat iväg pulsbältet och sändaren till Garmin. De får fixa eller ge mig ny. Batteribytet hjälpte inte ett dugg. Så nu mäts GU puls, med att jag kan andas in och ut genom näsan då jag springer.

Igår kväll blev det för ovanlighetens skull ett pass BodyPump. Andra passet för i år tror jag. Bra med omväxling.

Känns som om jag utmanar ödet med att jogga för mycket just nu. Men det är så härligt då man kan springa utan att det gör ont!


2 kommentarer:

  1. Heh, de sista raderna kunde varit mina. Jag har också haft problem länge, men nu mitt i allt har jag kunnat springa utan smärta. Jag springer också säkert lite för mycket just nu, men det är så kul när man inte har ont! (och vad kan man med detta väder...)

    Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi måste försöka komma ihåg den alternativa träningen

      Radera