måndag 16 december 2013

Det blev ett långpass

Jobbets årliga julgympa gick av stapeln i fredags. I år fick vi bekanta oss med Wasa Move. Jag blev helt förälskad i deras spinningcyklar!
Det var cyklar med magnetmotsånd. Man såg hur långt man cyklat och Watten. Jag har aldrig sett mina watt förut. Nu vet jag att det är jätte tungt att få till nåt över 200watt. Vet inte hur verklighetsbaserat det var egentligen. Men jag vill testa igen. Blir mycket intressantare att cykla då man ser hur långt man cyklat. Dessutom såg man också vilken växel man hade i och RPM (hur många varv man trampade per minut). Timmen bygges upp lite runt RPM. ex. tungt motstånd med < 70RPM. Lätt motstånd med 90 RPM och allt högre växel men med samma RPM

Testade dessutom crossfit. Vi gick mest igenom teknik. Men jag fick några nya bra tips. Efter gympan stressade jag hem till Ida. En kort jogg med henne och sen på julfest.

Lördag vila.

På söndag lurade jag till mig en långlänk. Jag kom mig iväg genom att övertyga mig om att jag måste springa bara 6km idag (för att uppnå veckomängden på 30km). Om jag kände mig pigg kunde jag ju springa 10km (men bara om jag ville). I bakhuvudet malade dock tanken att springa runt, som skulle bli nåt 13-15km. Sprang dock iväg utan dricka och energi eftersom jag bara skulle springa 6km. Ida var med. 

Jag sprang förstås hela rundan :). Ida orkade rätt så bra. Det blev 12,7km. Lämnade av Ida och tänkte att efter 10min så får detta räknas som en långlänk (min version av långlänk är minst 90minuter). Så då avslutade jag med 2*1km i hårdare tempo. Bra Eva!

Senare på eftermiddagen blev det dessutom lite rörlighet i tabataform och sen en WOD med 6*40 kettlebell swing 16kg  för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar