torsdag 24 oktober 2013

Knät igen!

Började veckan med att skippa morgonsimningen. Men jag var grymt taggad för löpskolan på måndag kväll. På programmet stod 3-4ggr: 1600+200+200 hårt-hårdare-hårdast

Jag hann springa ett set. Under vilan före nästa set promenerade jag en bit och Då skar det till i knät. Jag kunde varken stå eller gå. Det var bara att sätta sig och begrunda. Efter ett tag kunden jag nog börja stödja på det. Till slut gick det till och med att jogga - så länge jag tog jätte korta steg och såg till att landa med foten precis under mig. Joggade försiktigt resten av löptiden.

Resten av veckan har gått åt till att vara försiktig med knät. Det  värker ju inte. Men det skär till då jag stiger på nåt visst sätt. Bodybalance gick ok, promenera i skogen (ojämt), ganska ok. Igår åkte jag till gymmet, gjorde knäböj med lätta vikter. Ända som absolut inte funkade var marklyft. Eftersom det gör ont då man börjar böja knät.

Jag kan gå nedför trappor och jag kan gå upp/nedför backar, nångång skär det till. Så det är ju inte lika farligt som i vintras. Funderar på att jogga ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar