fredag 4 oktober 2013

Kullerbyttor

Torsdagen började med morgon jogg i fivefingers och på kvällen var det dags för andra BJJ träningen. Kul var att jag kunde göra kullerbyttor som jag inte visste om. Ex. att göra en "vanlig" kullerbytta bakåt, men samtidigt trycka upp sig med händerna så att man landar på fötterna. 

Imorse blev det morgonsim. Hela 20minuter. Det är rekord tror jag (alltså i hur lite jag hinner simma). Först orkade jag inte stiga upp ur sängen, sen bestämde jag mig för att inte åka, utan promenerade lite extra med Ida. Sen åkte jag, och så frös jag i duschen en stund: Då hann jag faktiskt simma en stund förrän jag träffade på 2st. triathlon tjejer i simhallen. Det blev triathlon diskussion.

Det börjar småningom hända lite inom triathlon i Vasa!

Simning
200m uppvärmning
Teknik
-sculling, spark x2
-simma
-en arms sim
-simma
-superman / 3 sparkar
2 * 100m 

Den här lilla biten (biten ligger på en tändsticksask), räcker till väldigt, väldigt många koppar sprängticka te.

Sprängticka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar