onsdag 9 oktober 2013

Härliga, enkla löpskola

I måndags var det äntligen dags för mig att börja på Mika Lehtonens löpskola. Hur enkelt är det inte att springa "under kommando". Spring! och så springer man.

200+400+600+800+1000+1200+1000+800+600+400+200 / 45sek-1min ståvila mellan intervallerna. Farten höll sig lite under 5min/km och det kändes lätt och bra. Jag tänkte tillbaks då jag började löpskolan 2008 och sprang en kortare variant av detta, mycket långsammer förstås och det kändes ändå som ett mördarpass. Tur att det går framåt.

Sen e det bara att njuta av endorfinerna resten av kvällen. Dvs. ligga utslagen på soffan och känna sig duktig.

1 kommentar:

  1. Jag saknar lite löpskolan, det var så enkelt, behövde inte tänka men fick sig ett hårt varierande träningspass.
    Kanske jag kan slita mig från Cora till våren...

    SvaraRadera