måndag 7 januari 2013

årets första träningsvecka

Började träningsåret med en vilovecka. Strax över 8h blev veckans saldo.


Fredag: 
simning och crossfit

WOD: Seven
7 rounds of

7 burpees
7 kb swing
7 thrusters
7 handstand push up
7 knees to elbow
7 pull ups
7 deadlift

Seven är så jäkla tungt. Som tur var fick vi bestämma vikterna själva! Jag körde med alltför lätta vikter enligt instruktören, men (nästan) maxpuls hade jag ändå. Nu var första gången på en crossfit timme som jag inte bytte ut pullups till ringroses. Gjorde dock inte "rena" pullups, utan med en pall som hjälp hoppade jag upp mot stången och släppte ned sakta. Men det här är början till riktiga pullups!

Lördag:
Jogg 1,5h i strålande solsken
Simning 1h med Mastersgruppen

Solen tittar fram på löpturen
Söndag:
Planerad cykel dag blev en skogsdag.  Både jag och Ida fick frisk luft hela dagen. Ida hade en hundkompis som sällskap och jag agerade hjälpreda i skogen. Att släpa ris och stockar är riktigt bra GU träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar