tisdag 13 november 2012

Fustra

Igår var jag på Fustra föreläsning. Dessutom fick jag chansen att fungera som försökskanin på ett pass. Helt klart intressant. Fustra handlar om rätt hållning och om att aktivera baksidan av kroppen. Hela dagens sammhälle är gjort för att jobba med endast framsidan, åka bil, sitta vid datorn.. Det är ingen skillnad om du tränar 3 timmar eller 30 timmar i veckan. De flesta av veckans timmar spenderas ändå (för det mesta) i oergonomisk ställning. Fustra metoden vill att vi tänker på vår hållning och på att aktivera baksidan av kroppen 100 % av vår vakna tid. 

Idag på jobbet ska jag tänka på att sitta framför datorn med skuldrorna nedåt och bakåt, aktiverad core och hakan upp!

Måndagen började annars som vanligt med simning. Sen före föreläsningen hann jag ut på en powerwalk  med Ida och så gick jag dessutom genom uppvärmningen inför onsdagens ute-WOD. Imorse blev det sovmorgon, hann inte ens äta frukost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar