lördag 30 juni 2012

Försiktig löpning

I fredags var jag igen till Eurofysio på behandling och Johan lovade att jag fick löpa på kvällen. Jiippiii! Max 30min, men ändå. Från 27. maj fram till nu har jag sprungit endast 26km pga valpsjuka. Så jag hade inga höga förhoppningar om farten.

Först tänkte jag bara springa iväg direkt hemifrån på asfalt. Men jag vågade inte ta nå springsteg.. Vände om och tog bilen till närmaste grusväg. Efter lite tvekan läggde vi iväg, Ida och jag.


Efter uppvärmningsjoggen hade jag planerat in 2 x lite hårdare. Det blev
4min i 4:54min/km
1 min gång
8min i 4:35min/km
nedjoggen gick också under 6min/km

Hela passet i medeltempo 5:21

Så om benet inte gör ont, ska det det nog gå att springa ett marathon 14. juli.


Imorse mådde vaden tyvärr inget vidare. Haltade runt en stund och gick ut på promenad med Ida. Där mjukade vaden upp lite och det slutade göra ont.

Men vilket väder de va idag. Jag och Eliisa bestämde att vi bangar tri träningen och for till gymmet på BodyPump istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar