fredag 15 juni 2012

Kort jobbvecka

Första dan på jobbet.
Torsdag morgon: 10 min armstyrka. Får man räkna in 10 min i träningsdagboken? Förr har jag haft 20min som minsta gräns för träning. Men 3 x 10m / vecka e väl ändå bättre än inget?

Torsdag kväll tänkte jag åka och cykla med Malaxgubban. Men ingen dök upp, alla förberedde sig antagligen för Vätternrundan. Så jag bestämde att jag kan visst cykla själv!

Det blev 1h50min. Försökte ta vara på det jag lärt mig i Sverige
-inte trampa luft
-använd växlan
-våg tramp tungt
-jag orkar
-inget cyklas i samma kadens, samma fart mera. Det skall vara ett mål med träningen

Det blev 10minuters intevaller, omväxlande på tungväxel, ca 50-60 i kadens och lätt växel med ca 85-90 i kadens. Dessutom tog jag Söderfjärdsbacken x 2.

Pulsen hölls dessutom nere, kul!

Fredag tidigt: moronsim. Det blev ett antal hundringar och en tvåhundring. Dessutom 600m teknik

Ikväll blir det firmafest. Det blir först vid halv sjutiden. Så jag funderar på att klämma in ett styrkepass på terrassen med hunden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar