måndag 2 juli 2012

Första punkan

På söndag blev det långcykling. Målet var 4h på cykel. Men det blev 3,5h. Helt ok det också antar jag. Har läst i senaste Juoksija tidningen att 2,5h cykling motsvarar endast 1h löpning. Det betyder att jag sku egentligen borda cykla 5h för att få till en vettig löp-långlänk..

Det blåste alldeles för mycket, men det gick rätt bra ändå.
Vasa - Vörå medelfart >27km/h
Vörå - genom Lotlax till riksen >28km/h
Maxmo - Vassor - Tesses café (lunch) - Vasa < 26km/h -hiskelig motvind

På fågelberget hände det. Psssshhhh. jag fick lite av panik.. men det gick bra. Fick loss fötterna och kom av cykeln. Som tur var hade jag sällskap, så jag tog detta som en ringbytar lektion. Tack DJ!

Allt gick bra tills jag skulle ha på sista delen av ytterslangen klämd. Där räckte inte mina tummar till. Det gick bara inte!! Så om jag får punka då  jag e själv, e jag rädd att jag får gå hem.

För att råda bot på detta kleneri:

En på jobbet, en hemma

Ikväll försiktig löpning igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar