fredag 16 augusti 2013

Ett och annat

Läser bloggar just nu om förberedelser inför lördagens Kalmar Ironman. Rätt många finländare är också anmälade. Blir intressant att se vad tjerna i min åldersklass gör för tider. Jag har ju en avlägsen dröm..

Håller tummarna för alla bekanta på lördag! Här hittade jag en sammanställd lista över startande från Finland. MatuCane.

Var ut och joggade igår. Sakta, sakta. GU puls, så sakta att jag kunde andas in och ut genom näsan. först i 6:15 - 6:30 fart. Efter 5*30sek back intervaller vaknade kroppen och 6 fart började kännas bra.

Simmade ute (sista gången?) i onsdags. Kändes också ok. Vattnet blir kallare..

Kroppen påminner mig hela tiden om att den vill köra styrka. Ingen kall cykling eller simning

Har varit rätt flitig med att experimentera i köket då tid har funntis över. Har också plockat hallon med Ida varje dag det regnat.

kladdkaka (nyttig version) med grädde

Fröknäcke



Grädde? Nä, turkisk yoghurt och kvarg
Kollar in fåglar
  
Förknäcke (enkelt, snabbt, nyttigt och gott)
3dl solrosfrön
1 dl hela linfrön
1dl sesamfrön
2msk fiberhusk
5dl vatten

Rör ihop allt, låt svälla en stund. Bred ut på
2bakplåtar. Strö över flingsalt, skär i bitar. 
Grädda i 160 grader ca 1h10min.

Det går att byta ut fröna förstås. Sist använde jag solrosfrön, linfrön och pumpafrön. Läst nånstans att solrosfrön inte var bästa valet av frön. Skall byta ut dem nästa gång. Läste också att det går att ha degen att svälla över natten så behöver man inget fiberhusk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar