fredag 12 april 2013

Morgon endorfiner

Fick till super träningar både igår kväll och tidigt imorse! Blir riktigt nervös då allt klaffade. Vad händer som nästa?

Torsdag kväll: Simning. Åkte dit först till 19.30 då triathlon gruppen brukar simma. Hakade på och började simma. Killen framför mig simmade rätt långt och jag försökte hänga på. Efter 300m var han långt före, men jag tänkte att 500m ska jag väl orka. (har simmat 500m 1 gång på hela vintern). Efter femhundringen hade jag blivit rätt vinglig, kändes som om huvudet var fullt av klorvatten. Tänkte att om jag simmar 600m så har jag ju simmat hälften (av tävlingssträckan på 1900m). Småningom, kom jag fram till att nej, någonting stämmer inte. Så bestämde jag att 800m funkar nog. Och plötsligt tänkte jag att nu e det bara 200m kvar till 1km och så körde jag. Resultat 1km på 19,5min

Ett problem, som jag märkte var att före varje vändning så tar jag inte det sista simtaget utan jag glider och vilar in i vändningen. Där tror jag att jag förlorar rätt mycket tid. Men huvudsak att jag klarade det. Har känt i flera veckor nu att den där "standard" farten har börjat funka. Har ännu inte samma känsla som då jag simmar bröstsim (att man kan simma hur långt som helst), men ett steg närmare e jag!
Har börjat drömma om denna känsla

Kom hem sent. Energi intag och sova. Planen för fredag morgon klar. Klockan ringer 04:50. På med rutinen. Kl. 06.35 stiger jag upp på löpbandet på WSC för Running45. Varje fredag morgon har de en intervall löpklass. Hur har jag kunnat glömma detta. För 1,5 år sen var spin45 + run45 standard på fredag mornar. 

Redan under första intervallen fick jag den speciella känslan som ibland kommer under löpningen, Runners high?! Rysningarna skenade längs ryggen medan musiken dunkade och benen nästan flög fram.

3*2min / 1min jogg     5:00  4:50  4:50 min/km
3*2min / 1,5min jogg  4:30  4:30  4:15 min/km
3*2min / 1,5min jogg  4:00  3:48  3:45 min/km
10,4km på ca 1h, med uppvärmning och nedjogg

Dessutom testar jag just nu Maxim sportprodukter. Fick hem ett trevligt paket för någon dag sen. Äter ju väldigt sällan energybars, proteinbars och sånt, utom på jätte långa träningar och tävlingar. Kan den extra energin har inverkat på mina träningar?

Dessa smaker har jag testat hittills



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar