torsdag 2 juli 2015

Spring funderingar

2 x gym hittills denna vecka. må och ons morgon. Skulle aldrig gå att köra ett gympass efter jobbet. På tisdag eftermiddagar tvingar jag dock iväg mig dit på veckans bodybalance pass.

En jogg. Misstänker att jag snart/nu får sluta med springandet. Jag fick just en lektion av syrran (som är barnmorska) varför det inte är bra att springa då man e gravid. Den senaste tiden då jag sprungit, så har jag alltid måsta springa på skogsvägar, eftersom jag måste in bakom en buske väldigt ofta. Om jag springer 30min så blir det åtminstone 3 stopp.

Typ så här förstod jag det hon sa:
Bäckenbottnen bär upp mycket mera tyngd då man e gravid. Då man springer så dunsar ju "innehållet i magen" upp och ned. Det belastar bäckenbottnen och töjer ut den. Detta kan leda till inkontinensproblem som ej försvinner efter graviditeten heller. Alltså om bäckenbotten blivit uttöjd är det svårt att få den att dra i hop sig..

Imorgon hoppas jag på första doppet i havet (med våtdräkt). Kolla in simtipsen på länken:
fem-fokus-for-att-simma-snabbare

Ida på språng

Mitt trädgårdsland exploderade medan vi var i Lappland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar