måndag 17 december 2012

På fötterna igen

Var hemma två dagar (ons,to) från jobbet förra veckan. Men redan på fredag orkade jag med 40min stavgång och lite styrka på det. Det positiva var att jag orkade köra nästan lika många push ups och pull ups som före jag blev förkyld!

lördag for jag ut på en jätte lätt jogg. Lyckades hålla pulsen på GU (159bpm) hela vägen. Sen bara måsta jag testa skate skidorna. Medelpuls på 182, så det säger ju en del om tekniken min...

För att få till Idas motion på söndag, bestämde jag mig för en MTB tur i snöyran. Blev 50min snöcykling. Sen fortsatte jag på trainern en stund. Planen var att åka på crossfit till gymmet. Men väl på plats så var dagens tema max sprinter á 3minuter. Det utsatte jag inte mina fötter för i fivefingers skorna. Så det blev gymmet för min del.

Uppvärmning
500m rodd

Marklyft 5*40kg
150 hopprep
Marklyft 5*50kg
10 toes to bar 
Marklyft 5*55kg
15 wallball 6kg
Marklyft 5*55kg
150 hopprep
Marklyft 5*50kg
15 wallball 8kg
Marklyft 5*50kg

Sen ett antal
Leg extensions
Leg curls
Knäböj

Efter det åkte jag till LadyLine på core30min

Måndag morgon och ett vanligt morgonsimpass som blev ovanligt effektivt!

200m uppvärmning
6*50m teknik (sculling, en armssim, demont, 3 olika superman)
4(100m, 75m, 50m, 25m) vila 30sek mellan varje och 2min mellan setten.
2*25m superkicks

Hann bara med 3serier och en hundring av main settet, men det var fullt ös hela passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar