onsdag 30 september 2015

Hemma

Det har visst blivit höst i nått skede.

Vi kom hem från sjukhuset i fredags, 25.9. Ida (hunden) kom hem på lördag. Det betyder samtidigt att jag Måste ut ett par gånger varje dag. M har som tur semester i 4 veckor.

Vi var på sjukhuset i två veckor. Han var ju så liten, inget underhudsfett alls. Men han är frisk! Problemen var att han inte höll värmen och inte orkade äta själv. Då vi fick åka hem hade han ännu slang genom näsan för "tvångsmatning".

Lillkillen påbyltad fast vi e inomhus.
Vi blev så väl omhändertagna på sjukhuset så jag får tårar i ögonen då jag tänker på det. Efter att jag blev utskriven från BB, fick vi möjlighet att övernatta på samma avdelning som lillkillen. Småningom fick vi också ha honom i rummet med oss. Lyx att bara kunna trycka på en knapp om man behövde hjälp med något. Vi försökte dock göra så mycket som möjligt själva.

Som tur fick vi åka hem i fredags. Det är mycket hälsosammare att isolera sig hemma än på sjukhuset. På sjukhuset finns alldeles för mycket bakterier. Lillkillen är väldigt infektionskänslig då han är så liten, så det är faktiskt isolering som gäller en tid.

Nu när vi är hemma kommer Hemsjukhuset på besök varje dag och kollar att allt är ok.

Lillkillen beslöt sig dock för att riva ut nässlangen i måndags. Vi beslöt då med Hemsjukhuset att vi testar ett dygn utan slang. Det gick bra. Nu är vi på tredje dygnet. Jag är dock rädd för bakslag fortfarande.

Ida är ju gammal och hon promenerar inte så fort numera. Ändå hade hon högre fart än mig på vår första 30min promenad. Jag har varit minst 1ggr/dag nu på en 3km runda. Det går sakta, men den friska luften är så viktig. 

Jag har nedladdad mammamage appen. Tyvärr har jag hunnit köra övningarna en gång. En gång. Jag fattar inte vart tiden flyger. Jag märker på promenaderna att bäckenbotten musklerna är "icke existerande". Jag måste börja träna småningom. Rutinerna med lillkillen blir ju lättare nu också. "Ekorrhjulet" består av fyra timmar nu (förut tre timmar). Dvs. man skall hinna med allt på 4h, innan man börjar om från början, dygnet runt.

Den här texten skulle jag velat läsa när jag var gravid och funderade på springa - inte springa:
Springa under graviditeten

Aktuellt för mig just nu denna länk: När kan jag börja springa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar