fredag 7 november 2014

Hektisk kurs vecka

Jag har haft svårt att få in träning klämd denna vecka. Jag har varit på föreläsningar på både tisdag och onsdag.

Tisdag en föreläsning på Arbis om Kvinnor och hormoner. På bloggen Morotsliv(klick) finns en kort och bra sammanfattning. Men helt kort, så påverkar allt i vardagen vår hormonbalans. Negativ för våra hormoner är stress, besprutad mat, avgaser och mycket mer..

Onsdags föresläsning; Kärringtips och Ekostädning. Före vi gick hem ville föreläsaren veta om vi tänkte göra någon ändring hemma. Jag tänker kasta ut Fairy och skaffa miljövänligt handdiskmedel och maskindiskmedel. Vet ni om att om man obducerar en död människa så syns det om hon har diskat sina kökssaker i maskin eller inte! Scary!

På lördag skall jag ännu på Svampodlings kurs. Jag hade nog sätt kursen, men skippat den (pga. lathet..). Men M skulle så gärna vilja delta, men han jobbar. Så då åker jag ändå. Jag kommer alltså få lära mig att odla svamp på stockar..

Träningen då. Jag har varit på Fustra 2ggr. Kört en WOD hemma. Igår kväll sprang jag en lugn länk, 1h. Och imorse simmade jag. Ikväll kanske gym.

Sim
200m uppvärmning
Teknik 500m
  25+25 catch up
  25+25 en armssim. Passiva armen längs sidan. Andas mot passiva sidan
  25+25 Tarzan sim 12m+vanligt sim (hårt) 13m
  2*100 spark. Byt mellan att sparka i din "vanliga" takt och att sparka hårt
  25+25 superman. Tre simtag och spark i superman position ca 6 sparkar,
             sen tre simtag igen..
  25+25 simma med långt simtag. Då du lägger handen i vattnet,
             sträcker du ut den ännu lite till
  25+25 simma med långt simtag. Tänk på att för armtaget så långt bak som
             möjligt.Tummen nuddar låret och armen är helt rak,
             förrän du lyfter upp den ur vattnet.
2*300m
4*50 25 hårt och resten superman
Totalt 1500m

Plättar fungerar som snabb middag då jag e ensam hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar