måndag 27 oktober 2014

Söndag, MTB och vila och tävling

På söndag morgon kändes det som om jag behövde en vilodag. Jag är inte van att vara uppe till kl. 02. Lördag kväll blev sen, med massor, massor av god mat och skratt.




Det blev ändå en kort MTB runda på eftermiddagen. Jag har aldrig varit så nära att bli påkörd som då. Jag kom cyklande längs en lugn väg i typ 10-15km/h på högra sidan. Vägen har förkörsrätt. En bil närmar sig sakta från en sidoväg på min högra sida. Bilen har förstås väjningsplikt. Bilen kommer sakta, sakta och jag är helt säker på att den stannar. Just där man antar att bilen skall stanna, (jag är redan ut i korsningen) gasar den på, slirar på kopplingen och ökar farten. Jag är så, så nära att köra in i framdörren på den. Jag skriker och gormar (Läs: illvrål). Om jag skulle ha hunnit få loss skon från pedalen, skulle jag ha sparkat en buckla i bilen. Som tur var hölls cykel på rätt köl. Den j*vla kärringen slirar fortfarande lugnt på kopplingen och susar vidare...


Malins / foodieliving.fi pågår just nu en tävling, där man kan vinna 100e i presentkort till webshoppen. Naturligtvis måste jag var med. Jag har länge funderat på att beställa därifrån men inte kommit till skott. Man skulle bara skriva en önskelista på 5 saker ur webshoppen.

Min önskelista:
den här olivoljan har jag bara hört gott om







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar