fredag 19 september 2014

Torsdagens WOD och rörlighets test

Ute sken solen, då måste man ju bara hålla sig utomhus efter jobbet.


WOD
Del 1 x 4
5 djupa, smala armhävningar på barr
5+5 djupa triceps armhävningar på barr. Raka ben. Först 5 med vänsterfot i luften, sen höger fot i luften.
10 raka marklyft 16kg kb
7+7 enarmrodd 12kg
10 kb lyft från knänä till hakan, typ axellyft. 16kg
5+5 press med 12kg kb

Del 2 x 1
10+10 utfallssteg med 12+12kg kb i händerna

Del 3 x 3
Axelsekvensen från nåt gammalt bodypump porgram med 8 rörelser/serie. 4+4kg hantlar
10 "axellyft" 16kg kb


I onsdags var jag på ett rörlighetstest på Wasa Sports Club. Jag hade turen att få vara med i en undersökning som UKK gör. UKK undersöker alltså Funstra träningen. Mer info här. Första steget är ett rölighets test. Sen nästa vecka får jag veta om jag har turen och hamnar i undersökningsgruppen eller om det blir i kontrollgruppen. Hoppas, hoppas jag får vara med i "riktiga" gruppen.

Just nu har jag fnatt på mos till middagen. Helst då batat, blomkål, broccoli eller morots mos.


Temp check: 36,9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar