tisdag 4 mars 2014

Smyg träning

Smygträning i helgen. I lugnt, lugnt temp.

Lördag multi träning men lugnt:
*Stavgång med Ida i skidspåret
Långfrukost
*Trainer 30min. Brukar alltid ha problem med kadensen, men nu blev det 90 i medel av sig själv?
*Jogg 30min
Hann nätt och jämt kasta i mig några ägg.
*Åkte till simhallen för Wasa Triathlons core träning 20min
*Sen var jag sammanlagt i bassängen 1,5h. Men egen simning blev bara 30min.

Av allt detta så var simningen tyngst. Jag orkar just nu simma max 50m. Jag fick också lite teknik tips själv. Jag simmar fortfarande med för breda armar. Samma ord hörde jag för ca 1 år sen..


Söndag
*Stavgång
*MTB 1h50min, kändes fint
*jogg 15min i skidspåret


Tur att dubbdäcken var på cykeln ännu
Måndag morgon hade jag simning planerad men efter att ha sovit dåligt så prioterade jag sömn. Efter jobbet blev det lite gym.

Knäböj i maskin - varend j*kla stång var upptagen
Marklyft 5*5 40, 40, 40, 50, 50kg  - benen trött, men krampa inte
Militärpress 5*5 20kg
Några drag/frivändingar med bara stången emellan.
hamstrings
leg extensions
spark i kabelmaskin
latsdrag (här var jag uppe i samma vikter som före jag blev sjuk)
rodd
biceps, drag till hakan, triceps


Jag är fortfarande fashinerad av Muscle Up. Här e först en video av hur det skall se ut.


Och Här (klik) är en bra övning då man försöker lära sig.

Testade också att göra grönsakssoppa. Den såg aptitligar ut före den kördes i mixern.



Måndag var annars första dagen med tempen under 37 en hel dag (36,8) sean 8.1.14. Men idag så hålls den igen på 37,1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar