onsdag 8 januari 2014

spin, sim, MTB, WOD

Jag har börjat mitt träningsår rätt så flitigt, tycker jag. Årets första vecka stannade på 9,79h. Årets första 2h pass blev på MTB. 

Ifall någon undrar hur i all världen man orkar (mentalt) cykla 2h i vått, mulet och blött väder så gjorde jag så här. Jag bestämde helt enkelt att jag cyklar 1h bortåt och så måste jag cykla exakt samma sträcka hemåt. Tråkigt men effektivt. Det svåra var att det fanns tre möjligheter att gina på vägen hem. Men jag lyckades.

Typ ända snön vi har i Malax

Har också hunnit med ett spinningpass och simmat utan något vettigt program.

WOD 6.1.14  för armarna
40sek arbete & 20sek vila
5 x
Rodd med en stor sandbag
Lyft och press med den lilla sandbagen
Djupa, smala push ups med händerna på kettlebells
biceps curls
Pullups eller jumping pull ups
Triceps armhävingar mellan två stolar
1min vila mellan seten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar