lördag 2 juli 2016

Sommar flunssa

Blä för sommar flunssa. Den vill inte ge sig heller. M var flunssig två veckor före midsommar och på midsommarafton fick jag halsont. Idag är första dagen jag är på bena. Jag kan inte prata (ingen röst) och jag hostar fortfarande så att taket kan lyft. Men jag orkade promener 1km med vagnen idag.

Lillkillen har klarat sig ganska bra. Lite, lite tyngre att andas då han ammar, alltså lite snor. Hostat nån gång.

Det är dock över 1 år sen jag var flunsig sist. Det är ju positivt. I maj 2015 var jag borta från jobbet över halva månaden.

Anyway, i midsommarveckan (före jag blev sjuk) hann jag med ett riktigt bra långpass och ett cykelpass.

Jag tror det var första långpasset post preggo. 92 min löpning, 14km. Jag promenerade dock 100-200m efter varannan kilometer. Farten höll sig runt 6min/km. Riktigt nöjd. Medelfarten (inkl. promenaderna) 6:30.

40km cykling tror jag också är längsta cyklingen jag gjort.

Jag har ju dessutom simmat en gång i simhallen! Jag sjönk åtminstone inte. Men det var inte lätt. Med dolme lättare, vilket betyder att det är coren som inte har någon styrka ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar