torsdag 2 juni 2016

Sommarvärme och ull-BH

Årets andra värmebölja är här. Så härligt. Medan de flesta jobbar har jag möjlighet att ta en cykeltur i solskenet (M hemma och sköter bebben).

När vi hade första värmeböljan cyklade jag bararmad med vindväst. På kvällen hade jag mjölkstockning. Fick ligga med en värmedyna hela natten för att få bort det. Igår vågade jag mig ändå ut på racern med endast topp och korta cykelbyxor. Det gick bra. Idag blåste det, fast det var varmt. För säkerhetsskull satsade jag på ull-BH och två ärmlösa toppar.

Ryggskottet är nästan borta. Jag kan fungera normalt, men måste vara försiktig. Inga hastiga rörelser. Inte böja ryggen framåt. Jag går hellre ned i djup knäböj då jag ska ha upp bebisen från golvet 100ggr per dag.

Som alla vet är det brådis att vara mamma. Här är två färska exempel.
Det är förstås alltid bråttom före mamma-bebis träningarna också. Den sista veckan har varit varm, så jag klädde mig i knälånga tights och ärmlös topp. I all hast kollade jag att sömmarna på toppen såg lite konstiga ut. Men skyndade vidare.
Vi tränade, kom hem, jag slet av mig kläderna, duschade snabbt. Jag skulle få åka iväg på en välbehövlig fotvår. Tänkte cykla dit, så jag drog på mig samma kläder igen (de var inte svettiga efter gympan). Kollade lite noga på tightsen denna gång. De var på avigan. hmm, frågan är har jag haft dem på avigan på gympan också?. Sömmarna såg åtminstone lika konstig ut på toppen nu som då. Den var på avigan...

För en tid sen ansåg jag att det var dags att raka benen, efter en låång paus. Jag minns inte vart jag skulle. Troligen på gympa eller så massage.. Benen rakade, allt frid och fröjd. Efter nån dag kollade jag om jag skulle behöva raka igen. Jo, vänstra benet hade stubb  - högra benet var orakat...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar