fredag 5 december 2014

Äntligen lite feedback

Simning igen imorse. Jag hade en plan.. som blev så mycket bättre än tänkt. 

Efter att ha simmat teknik delen + lite till såg jag att coach Jari Kallio satt vid poolkanten och höll ett vakande öga på sina adepter. Jag började min simmning på hans kurser år 2010 eller 2011. Det krävdes en 2-3 kurser före jag hölls flytande. Jag passade på att fråga om han hade tid att ge mig några teknik tips. 

"Jag tycker tekniken ser riktigt bra ut" fick jag till svar. Yes,yes,yes! 

Diskussionen fortsatte då jag poängterade att det går ändå inget snabbare. Jag kör på i samma takt hela tiden. Och där har jag ju egentligen svaret direkt också. Om jag nöter på i samma takt hela tiden, så kan jag inte bli nå snabbare. Han föreslog några bra simpass åt mig. Där jag faktiskt måste pressa mig ut ur comfort zonen. 

Idag blev det

200m uppvärmning
2(25+25) enarmssim
2(25+25) superman
25+25 catch up
25+25 zipper
2*50m andas vart 4. armtag
2*50m andas vart 6. (7.) armtag
100
200
50
4 x 2*100m / start varje minut. set vila på 20-30 sek
50 superman

J.K föreslog nog nåt ännu "värre". Men jag tyckte det där redan var bra av mig .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar