måndag 26 maj 2014

Sommarvindar

Det bara blåser och blåser. I torsdags valde jag en MTB tur längs skogsvägar, för på racern skulle jag ha blåst i diket. Premiär tur bararmad!


Lördag värmebölja. Det blev såklart en racer tur. Cyklade iväg redan 10 tiden för att slippa den värsta blåsten. Men första timmen var det ändå motvind med medelfart på 20km/h. Bra pannbensträning åtminstone, för pulsen måste ju hållas nere. Sen i medvinden tror jag att jag fick nytt hastighets rekord. Höll undan en traktor i 5km. Lyckades dessutom hålla ned pulsen på acceptabel nivå.


lyckades tyvärr bränna axlarna i solen
Efter pannbens cyklingen så måsta jag bara få springa lite. Ungefär 2,5km blev det och då brydde jag mig inte det minsta i pulsen. Benen ville ha lite fart.

Sen blev det maskrosbladssallad till kvällsmat. Naturligtvis med kött till.
maskrosblad, babyspenat, paprika, gurka och lite dill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar