onsdag 30 april 2014

jobbcykling i motvind

Måndag morgon tidig simning. Körde tvåhundringar; vanligt frisim, med dolme, med paddlar och dolme. På eftermiddagen var det dags att åka på löpskola (första gången för mig i år). Backlöpning uppför öjberget stod på schemat. 

Först ett varv runt 5km spåret. Backarna uppför hårt. Resten jogg. Sen var det dags att ta slalombacken längst till vänster hårt upp, alltås ända upp till toppen av utsiktstornet. Gå ned. 2 gånger till uppför slalombacken. Måste erkänna att mina vader höll inte att springa ända upp. Det blev lite gång också.

Öjberget

Har tid till en idrottsläkare i Tammerfors nästa måndag. Så jag skall ha det mesta testat tills det. 

Eftersom jag fört bilen på service måndag kväll, så var det ju ganska bra ursäkt till att cykla till jobbet på tisdag. Det blåste hår och mot förstås. På de värsta ställena gick det 18km/h... och ja, jag menar med landsvägscykeln. Det var inte så kul att cykla med en fullpackad ryggsäck.



I morse var det meningen att åka på bodybalance och gym. Men benen sa ett skarpt nej. Nu räcker det. Så jag sov vidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar