torsdag 24 mars 2016

Bättre tider

De 6 (nästan 7) tyngsta och mest omvälvande månaderna i mitt liv har jag bakom mig. Jag tror det håller på att bli lättare. Jag sitter på golvet och skriver med lillkillen skrattande bredvid.

Jag skulle så gärn vill pränta ned vad jag upplever. Eftersom en pappersdagbok inte blir till nåt för mig. Jag håller ännu "amningsdagbok", med lillkillens mat- och sovklocka, blöjbyten, kakka osv. Från början behövdes det eftersom han är prematur, men nu skulle jag få lämna bort det. Men eftersom min "amningshjärna" aldrig kan minnas när han kakkade sist, så skriver jag ner det ännu.

Här är några framsteg:

-Jag lyckades träna lite styrka idag medan lillkillen tittade på.
    2 varv:
    12 knäböj med hantelpress
    2x10 enarmsrodd
    2x10 windmill

Det vill säga 2 x 3minuter. Sen skulle lillkillen ha mjölk. Är han bortskämd? Nä, jag tror på fri amning. Det finns facebook grupper med amning som huvudtema och föreningar mm.  Tyvärr så verkar majoriteten av finländarna tro mera på flaskmatning än på amning. Utan stöd från dessa grupper har jag aldrig klarat av det så här långt. Nu börjar jag ha en del skin på näsan.

-Jag har sprungit några intervaller, 500m till 1km intervaller. Farten var över förväntan. Magen lyckas jag hålla in då det är plant underlag.

-Vår lyxpryl, Joggingvagnen, är hämtad. Har joggat med lillkillen ett pat gånger nu på asvfalt. Vi skaffade ett babyinlägg åt honom.

Jag kommer att skriv nåt inlägg om amning, mjölkersättning, fast föda för bebisar, prematurer då jag har tid. Vill få hit det före jag glömmer.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar