fredag 7 augusti 2015

Preggo v.29 Krämpor och I-landsproblem


Augustimorgon kl 0500isch. På länk med Ida
Någar postiva saker först
-Jag är anmäld till en gravid yoga kurs på Wasa Wellness, börjar i slutet av augusti

-Jag anmälde M och mig på en Profylax kurs. En kväll i Nykarleby i början av oktober. Finns ingen kurs närmare.

-Jag lämnar troligen på ledigt 17.9 redan. Inte långt kvar. Jag har dessutom lite semester kvar att ta ut.

-Ikväll skall vi åka och ta gravid-mage-foton. Kanske nåt kommer upp här, kanske inte.


Krämpor
- Utsidan av knät började göra ont på gymmet i onsdags. Satt i benpressmaskinen och plötsligt så bara funkade det inte längre. Det är nog så att fria vikter är såå mycket bättre. I front squat har jag 25kg och det räcker. I benpress maskinen lade jag på 120kg och det var inte så tungt. Men knäont fick jag.

- Det har gått för länge sen sista massagen, börjar ha huvudvärkskänningar.

- För första gången i mitt liv har jag ofta För varmt. 

- Jag har otroligt ont under vänster häl. Det har egentligen varit till och från hela våren. Trodde det berodde på löpningen. Varje morgon kan jag inte lägga nån tyngd på hälen. Då jag gått runt en stund försvinner smärtan - så var det förut. Nu kan jag känna av det hela dagen ibland. Har slutat gå stavgång med 5kg ryggsäck för att koll om det blir bättre. Kanske det känns lite bättre nu.

- Jag är så otroligt trött. Går och lägger mig 20.30-21 om kvällarna.


I-landsprobelm
- Brände magen på stekpannan. En gång räckte inte heller. Gammaldags kök, kryddskåpet ovanför spisen. Magen står ut så mycket så jag kan inte ta ned kryddburkar då jag har en stekpanna på plattan längst ut.

- Ibland sparkar lill-apan så jag inte kan hålla minen. Jag hoppar reflexmässigt till och gapar. 

- Av att äta "lite" bröd med gluten och potatissallad 4 av 7 dagar på en vecka, lyckades jag gå upp 1,6kg på 7 dagar. Då jag slutat med frossande försvann 800g på 1,5dygn. Jag och gluten och för mycket kolhydrater/stärkelse passar inte ihop

- Jag blir snurrig av alla papper som skall fyllas i och skickas hit och dit.

- På bodybalance timmarna känner jag mig som en valross på torra land.

- Jag är beroende av glass.

- Jag saknar löpningen mer än det går att beskriva. Försöker hålla upp humöret med allt möjligt annat. Men meditationen en löptur ger går inte att ersätta.

- Testade nya träningstoppen på gymmet, den skurrar tyvärr också upp över magen. Men snygg är den med Wasa Triathlon logo.

Före och efter gym bilder vecka 29+0

Före gymmet
Klar för jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar